trensim.comSimulación Ferroviaria

Velocidad? Potencia? Aerodinamicas?

Foro para discusión sobre aspectos del Tren Real relacionados con la simulación ferroviaria

Moderador: Moderadores

Velocidad? Potencia? Aerodinamicas?

Notapor llebrez » Mié Oct 03, 2007 8:48 pm

Esto aparece en MSN.com hoy:

The Series N700 is billed by Japan Railways as the world's fastest bullet train in service (France's faster TGV train has been used only to break speed records), with a top speed of 186 mph.

It's the first bullet train to be equipped with an air spring-powered active tilting system, allowing it to whip around corners without slowing down. Special fabric hoods cover the gaps between cars, turning the train into one long, seamless, aerodynamic unit.

Despite all these improvements, the 5-hour trip to Fukuoka will be shortened by a mere 10 minutes. More important, though, the journey will be quieter and more comfortable, and it will use 19 percent less energy than current bullet trains.

World's Fastest Train Specs

Fast Corners:

The N700 leans into curves, tilting 1 degree more than the angle of the track. This lets it maintain a speed of 168 mph on a curve with a 1.6-mile radius, up from 156 mph for existing trains.

Power Saver:

Like another emblem of Japanese green design, the Prius, the N700 uses regenerative braking to save power. More cars have motors than on older trains, helping the N700 recover as much energy as possible.

Up to Speed:

The N700's acceleration is 30 percent greater than its predecessor's, the Series 700. The train goes from 0 to 60 mph in 37 seconds — not bad, considering that the vehicle weighs 700 tons.
llebrez

Notapor Transcantabrico » Sab Oct 06, 2007 3:27 pm

Errrrm, no me salen a mi las cuentas de que con 186 mph (unos 300 km/h) sea esto la crem de la crem de los trenes teniendo aqui en España el Velaro a mas de 400 en pruebas, que si creo que es de las composiciones comerciales mas rapidas. ¿Quizas sea la velocidad que haga de media en cubrir X trayecto? Pero creo que el AVE Madrid-Barcelona Directo se lo comera con patatas.

Aqui lo nuevo del tren hablan de una suspension novedosa, pero ... lo unico que he oido hablar maravillas de los Japos es de lo confortables que son en cuando a comportamiento rodando. Y sabiendo lo que se de los japos en cuanto a su "ingenieria", y lo que leo en este articulo me suena a una suspension pendular en un bogie.

Saludos.
Todos tus sueños ... viajan en tren.
Imagen
Transcantabrico

Notapor llebrez » Sab Oct 06, 2007 5:47 pm

No me impresiona tanto lo de la velocidad, pero "mover" 700 toneladas de cero a 100 Kms/h en 37 segundos es muy decente. Aunque despues de todo hay un video por ahi del nuevo Maglev en Japon que va a 500 Kms/h en pruebas, y eventualmente eso se filtrara a uso comercial ( digo yo, si no para que hacerlo?). En mi opinion, no solo es tener los mejores tiempos de recorrido, velocidades y potencias, sino mantenerlos consistentemente, y en eso el Ave es un ejemplo.
llebrez

Volver a Tren Real